Hittade både apporter o kantareller igår !!

Det blev ett bra spårresultat igår. Lät spåret ligga 3 timmar. Först ut var Tindra, lika metodisk som vanligt. Hon missar inte ett enda fotavtryck och sätter sig vid "apporterna" och väntar på godis.

Wilda är mer en orkan och jag har fullt sjå att hänga med i linan. Fick tips av Peter att läggAa många små små saker i spåret och sätta ner henne vid varje hon markerar. Sitta lugnt och berömma och prata. Försökte igår men hon är så hetsig. Däremot missar hon inte något av det jag lägger ut. Igår var det först en skosula från en gammal barnsko. Sen en liten plastask för plåster. Tredje var ett litet, litet pipdjur. Sist en hoptryckt toarulle med godis.

DESSUTOM hittade de massor av kantereller!

Konstigt, för när jag gick ut spåren såg jag inte en endaste svamp. Sen när jag "hänger" i linan i full karriär efter Wilda ser jag massor. Så när spåren var klara gick vi tillbaka och plockade. Det blev mumsgoda kantarellmackor till kvällsmat!

 

Kanske skulle ta en skogstur och leta efter fler idag...

Efter spåren var hundarna TRÖTTA:




...och jag med, så jag la mig i soffan och tittade på Morden i Midsommer och lyckades välta ut ett glas Fanta som hamnade rätt ner på Tindra-stackaren. Hon fick till o med Fanta i öronen. Får passa henne extra mycket från getingarna idag!
Upptäckte idag att Fantan gjort pälsen strävare. Kanske ett universalmedel till Wildas alldeles för mjuka päls, att pröva inför Askersundutställningen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0