2010-07-11 Utställning på Örebro BK.

I värsta sommarhettan åkte vi ut till Brukshundsklubben. Oficiell utställning för bruksraser.

Dagen började med att jag försov mig... skulle hämta upp Christian klockan 08.20 och vaknade 08.00, vilken jävla start på da´n!

Men, på med kaffet, blaska av ansiktet med kallt vatten, tandborstning, fyllde på alla vattenflaskor och ut med hundarna i bilen - 08.30 stod vi utanför Christian !!!

Tur att hundarna är vana att sova länge på morgonen så de gick i sömnen ut i bilen och tyckte det var helt OK att inte få kissa förrän vi var ute på klubben.

Väl framme köpte jag en macka och sen förberedde jag Wilda. Har alltid med mig en kamprulle och drar lite innan vi ska in. Då går hon bättre och är vaken för vad jag vill.

Och bra gick det !!! 1:a med CK och vidare till konkurrensen om bästa tik. Trodde väl inte att det skulle gå så bra som det gjorde eftersom hon bara är 19 månader och inte färdig i kroppen än.

Men hon placerade sig som etta! Bästa tik! och många smickrande ord från domaren. Sen gick vi vidare i tävlan mot bästa hanen och han blev BIR och Wilda blev BIM!

Jättekul att hon orkade i värmen. Domaren ville att jag skulle lova att fortsätta ställa ut henne, för det var enbart pga åldern hon inte plockade BIR'et, att hon är lite valpig fortfarande och inte har hunnit bredda sig och fått massa.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis.

Att ni orkade i värmen. Här var vi döa sillar hela dan o på kvällen hade vi ett "upplivande" "suck" slagsmål. Så nu är bråkstaken Margareta omplåstrad medan Kelly, som blev påhoppad, inte har ett märke ens. Men sprayen "Dog Defense" fungerade faktiskt!

Mina hundar är väldigt billiga idag (Naturligtvis inte Holger och Hjördis)

2010-07-12 @ 12:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0