Så kom äntligen regnet!

De sista dagarnas hetta har varit hemsk. Men i tisdags brakade det löst, vilket åskoväder! När åskan gått över och regnet öste ner sprang Liam o jag ut och dansade regndansen...



Wilda tyckte det var störtkul, och t.om. Tindra som inte gillar regn kom ut och ville vara med.

Nu kommer jag inte att blogga på en vecka. Åker ner till Johanna imorgon bitti, hon fyller 25 år och vi ska ha kalas på lördag. Liam o Joel följer med och efter kalaset får de åka tåg hem till Örebro. För Johanna o jag ska ut o tälta med hundarna. Vi tänkte ta bilen över Torsö, cykelfärjan till Brommö, gå runt Brommö, vada över till Hovden och ev. även vada över till Lindökroken. Vi får se vad vi hinner på 5 dagar.

Jag måste vara hemma senast lördag 24 för på söndagen 25/7 ska jag till Finspång och ställa ut.

Oavsett hur långt vi hinner gå så ska det bli mysigt. När Johanna var liten hade jag aldrig råd att åka iväg med henne på någon semester. Istället fick hon ta med en kompis och så cyklade vi med tält på Brommö en vecka. Så det ska bli jättekul att komma tillbaka dit och uppleva hennes barndomsminnen. Skillnaden nu är att vi inte behöver döpa cyklarna för att hon ska tycka det är kul och orka ta sig runt ön !!!

Har lastat bilen nu ikväll med tält, liggunderlag, sovsäckar, klövjeväska till Wilda med hundmaten, trangiakök, tändstickor, torrmat, ryggsäckar, morakniv, första förband och skoskavsplåster, hopfällbara mat/vattenskålar, vattenreningstabletter m.m. När jag kände på packningen funderade jag på de mil vi tänkt gå .......

VI HÖRS OM EN VECKA ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0