Äntligen kan även jag scanna :-)))

Som jag tidigare skrivit var Johanna här i helgen som var. Tur för tekniska (inte) mamma... för tack vare henne kan jag nu scanna! Så under kategorin Hundänglar! får även min älskade Person nu vara på foto. I stamtavlan hette han Stenlunda Peugeot Dance. Det är 22 år sedan han somnade in, men han är ändå närvarande i mina tankar väldigt ofta.

Fotonas kvalitet är inte så bra, tack vare tiden som gått och att jag då hade en liten Instamatic. Men jag vill ändå ha med dem här på bloggen.

Så här liten och söt var Person (och jag med på den tiden, haha...) när han 1983 flyttade hem till mig.



Min allra första utställning med Person och hans systrar, Skara -83.
(kolla in mina snygga glasögon...)



Så småningom växte Person upp till en stor och snygg kille. Och han fortsatte att växa tills han var 72 cm hög och 54 kg muskler! Han var väldigt stabil mentalt men tyckte inte lydnad var ett dugg kul. Däremot att spåra och bevakning var hans paradgren. Han älskade att köra drag på vintern och när det inte var snö drog han en specialbyggd ponnysulky istället för pulkan.



STENLUNDA PEUGEOT DANCE 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0