Hemma igen

Hej på Er!

Nu har jag och töserna kommit hem igen efter först en vecka i stugan och sen en dag på Linde BK...

Vi har haft det jätteskönt i stugan! Vackert väder på dagarna, gått i skogen (3-timmarspass varje dag) plockat mycket svamp, krupit i säng tidigt och verkligen kopplat av.





Hundarna har njutit, folktomt som det var i storskogen, så de har fått springa lösa i timmar, och 2 gånger har de varit i sjön och simmat! Riktig brittsommarvärme hade vi under 2 dagar. På nätterna har det varit kallare och regnat en del. Mysigt att redan vid 9 tiden på kvällen krypa ner i sängen, höra regnet smattra, och kunna ligga och läsa helt ostörd.




Det var mycket gula kantareller kvar i skogen. Eftersom jag älskar svamp blev det till middagarna svampsoppa, pasta med svamp, kassler med svampstuvning m.m.



En kväll var jag hos Una, min bästa väninna från förr. Vi träffas ju inte så ofta, men det känns ändå som om det bara vore en vecka mellan gångerna vi ses. Vi har alltid mycket att prata om och våra hundar funkar bra ihop.





Johanna har varit ute hos mig i stugan nästan varje dag. En eftermiddag hade hon med sig sin nyinköpta kamera och vi åkte bort till Torsösundet, vi gick en tur på nya strandpromenaden så att hon fick fota lite. (och jag med)



Sista kvällen hade vi tjejmys med räkor och vin, Johanna, Malin, syrran och jag. Riktigt mysigt !!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det var mysigt att ha dig i närheten en hel vecka :) Även om det bara blev kort kvällstittar... men är det som är mysigt att kunna ses mer spontant :) Inga kort på gulingarna?

Kram kram

2010-09-27 @ 19:41:58
URL: http://myzjojo.blogg.se/
Postat av: Svar från mig

Nej, jag tog inga foton på svampen. Har ju redan haft med det förut här på bloggen,,, kramis!

2010-09-27 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0