Igår = svamp



Igår fick jag med mig Mikael ut i svampskogen! Innan vi åkte sprayade jag hundarna ordentligt med "No fly", fästingsprayen de gjort reportage om i hundsport. Den verkar funka nog så bra som alla giftiga varianter från Apoteket. Förra gången, då jag hittade så kopiöst med fästingar, hade nog sprayens effekt gått ur pga allt regnande. Igår hade de "bara" 7 stycken på sig, jag en och Mikael tre. Fast inga hade satt sig.

Vi åkte ut mot Fellingsbro. Först var han VÄLDIGT besviken för det enda han hittade var en golfboll - helt ny - i skogen ...?

Men sen så hittade vi både gulisar, trattisar och Karl-Johan. Det blev en god middag med köttfärslimpa, mos och svampsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0