Lösningen på mysteriet?

Idag har jag kunnat öka på maten till Wilda. Inga kräkningar varken igår eller idag. Inatt började paraffinoljan sippra ut så det blev några svängar runt kvarteret. Hon tyckte det var jätteotäckt att det rann ur rumpan, stackarn.
I morse fick hon 4 msk uppblött foder. På förmiddagen en burk sparris och 2 bitar kokt fisk. På eftermiddagen 1 dl uppblött foder och nu ikväll ska hon få 2 fiskbullar och några msk foder.

Jag använder Canami Regular foder. I torsdags bytte jag till Canami Lamm & ris eftersom det inte innehåller spannmål. Jag hade lite Regular kvar och efter 2 timmar i vatten var det helt svampigt. Men lamm&risen hade stenhård kärna även efter 8 timmar.

Var ute på butiken där jag köper fodret  idag och de ringde upp Canamis ombud. Kan vara så att det blivit fel i tillverkningen. Precis som när man poppar popcorn och inte alla blir poppade kunde det bli på hundfoder, att det inte sväller när det blir blött.

Kan vara lösningen på mysteriet med Wildas kräkningar kanske? Det började ju efter att hon fick lamm&risen och i direkt anslutning till att hon hade ätit upp hälften. Kanske det blev stenhårda bollar i tarmen?

I vilket fall så fick jag ny säck med annat datum. Kommer att fortsätta blöta fodret nu när magen ska komma igång, då ser jag om det även i det nya blir stenhårda kärnor. Jag köpte även en säck Regular för säkerhets skull.

Kvällen har ägnats åt styrelsemöte via telefon med Bouvierklubben. Till helgen ses vi i Karlsskoga. På lördagen är det MT (mentaltest) och på söndag är det RM (inoff. riksmästerskap i brukslydnad för Bouvier) Även om jag inte ska vara med tänkte jag åka dit och titta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska snart köpa några säckar lamm o ris. vad var det för datum på den dåliga säcken? så jag vet...

Kram

/Anneli och smågrisarna

2010-09-16 @ 02:24:23
Postat av: Anonym

Det var bäst före maj 2011. Den nya leveransen är bäst före juli 2011.

Jag går tillbaka till regularen...

/ Pia

2010-09-16 @ 12:18:47
Postat av: Anneli

Jag struntar nog i Canami. Ska testa Standardt sensitive istället. Mor o jag åkte också ut till stallstugan vid travbanan. Där köpte jag glucosamin och har beställt en burk c-vitamin. Det börjar bli dax nu om man ska slippa urinvägsproblem i vinter.

/Anneli

2010-09-19 @ 00:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0