Wilda mår illa

Vet inte vad det beror på, Wilda mår illa och kräks. Det började i fredags. Hon fick mat vid 18.00 och åt upp hälften sen kom allt upp i kaskader ute på hallmattan. Verkade må ganska bra ändå på kvällen. På lördags morgonen gick vi ut som vanligt, och när de vilat lite efter det fick de frukostmålet.

Likadant igen, hon åt upp hälften o sen ut på hallmattan och spydde upp allt. Sen sov hon till eftermiddagen, men ingen temp eller andra fysiska tecken på att nå't var fel. Åkte o handlade fisk, så när jag varit ute med båda tjejerna på e.m. fick hon kokt fisk o ris och sen vila. Mikael gick ut med dem vid 19.00 och när de kom in igen gick Wilda först ut och drack vatten och direkt ut på hallmattan IGEN. Så kom fisken o riset upp, alltihop!

Ringde Marianne och vi vände o vred på det hela. En annan gång på försommaren var hon också illamående och kräktes ofta (men inte så här direkt i anslutning till maten) Den gången berodde det på förstoppning. 

Mariannes föreslog att jag skulle ge henne 1 dl olja ! "hjälp, hur ska jag få i henne det?" men det gick hur enkelt som helst. 1 dl kallpressad rapsolja i en skål o Wilda lapade i sig alltihop !!
Men inget bajs kom på kvällen... natten har varit lugn, morgonpromenad - inget bajs nu heller... Tänk att man kan vänta så intensivt på en sak sak :))

På förmiddagen fick hon 2 dl nötfärs med ännu mer rapsolja, och hon åt försiktigt och har fått behålla det. Tummarna hålls just nu kan jag säga för att hon ska få i sig lite till ikväll och sen få fart på magen. För jag vet ju inte än om det är en förstoppning eller nå't annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0