Försov mig + snöstorm :(

Vilken start på dagen!

Varannan fredag är vi en hel hög hundägare som möter upp en bil ute på IKEAs parkering för att köpa kött/vom. 10 kg för 160 kronor och hundarna älskar det ... förstås :)

Vaknade inte av klockan utan av att telefonen ringde. Hjälp, just nu ska jag stå vid IKEA!! Hoppade i kläderna, ut med hundarna i bilen, jävlar ... snöstorm ... tur man har 4-hjulsdrift, för vägen var inte plogad. Ringde Sture på vägen, jag har försovit mig !!! Det är lugnt, hon med köttet är jätteförsenad pga snön!

Rastade hundarna på parkeringen medan vi väntade och sen iväg till Christian för att lämna 10 kg vom. Jag köper kött o han vom o så delar vi upp det lite så hundarna får lite blandat. Väga o packa i plastpåsar, sen hade jag lovat att skjutsa honom till Aspholmen. Iväg dit o sen hem med han igen o det gick inte fort för vissa vågade inte köra mer än i 30. 

Äntligen på hemväg, hungrig, hade ju inte hunnit få i mig någon frukost :( men tyckte synd om hundarna som bara fått gå fram o tillbaka på en parkering. Stannade vid Nasta gärde och släppte ut dem en stund. Blev en lång stund för Wilda fick upp spår på rådjur!

Hemma 12.30, packade resten av köttet o in i frysen samt gav hundarna mat. 

Men till slut, äntligen kaffe och smörgås = frukost klockan 13 :))))

Kommentarer
Postat av: mona

Hoppas att hundarna uppskattade din uppoffring :)

2011-02-11 @ 20:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0