Träningsläger i 5 dagar

Härliga 5 dagar i Värmlandsskogarna har vi nu haft. Bouvierklubben ordnade träningsläger med 18 deltagare på Svenska Jägarförbundets gård i Storfors.
Strålande väder, kanske lite för varmt och väldigt mycket mygg ... men det glömde vi bort ute i spåren!

Intensiva och roliga dagar hade vi med spår, sök, uppletande och lydnad. Upp tidigt, gemensam frukost, ut i skogen, hem och fixade lunch, ut i skogen igen, after-dog innan middagen och hundsnack på kvällarna. 2 gånger var jag iväg i värmen och badade med hundarna. Sista kvällen var det tipspromenad, gissa vem som blev lägermästare :))) och vilket pris!! Nina Ottosson var med på lägret och gulliga hon skänkte ett av sina aktivitets- spel som pris!!!

Wilda har riktigt hög spåmotivation men det gör också att hon slarvar. Förut har jag lagt ut lite av varje i spåret men de 4 sista gångerna under våren har jag använt enbart riktiga apporter och slut. Under lägret utvecklades  hon från att ta första+slutet och däremellan springa över apporterna till att plocka upp alla och lämna över.

Tindra fick också jobba, jag körde henne efteråt i samma spår och då plockade hon de som Wilda missat :) En dag hade Jeanette varit spårläggare och korsat vattenfyllda diken efter en skogsmaskin. Det tänkte jag inte på när Wilda forsade fram, men sen när jag kom med Tindra, så bottnade ju inte hon :))) Men den lilla ensvisa damen simmade sitt spår istället och när hon tappade bort sig så simmade hon tillbaka och tog upp spåret på nytt!

Synd att vi inte har mer än ett läger per år ... skulle gärna åka iväg igen framåt hösten :)

             

Kommentarer
Postat av: Mia Nilsson

Hej! Så härligt ni verkar ha haft det :D

Vi har vårat kvar ler och ni är också välkommen. I Sundsvall är det läger i juli om ni är intresserade :) Kramizzar och ha en bra sommar.

2011-06-08 @ 21:59:57
Postat av: mona

Jag åker gärna med till hösten också ! :)

2011-06-09 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0