Det är inte lätt att hinna med...

...både blogg och Facebook :)

Idag har jag haft en lugn å skön dag. Johanna åkte ju som sagt hem i torsdags och grabbarna är hos sin mamma idag. Har inte ens behövt laga mat eftersom det blev mycket rester. Lika gott idag!

Tog en riktigt lång och härlig promenad mitt på dagen och filmade hundarnas framfart i snön. När vi kom upp i SommarRo stelnade de till och jag hann precis koppla dem, då det kom fyra rådjur över stigen.



Innan jag hann få upp kameran hade de passerat och gått in i skogen. Men ett av dem stannade upp och gick tillbaka igen som för att kika lite på oss. Hundarna stod alldeles stilla och tysta. De andra rådjuren sprang iväg och skällde, eller vad man nu säger att rådjur gör när de låter...
Det lät iallafall som om de var riktigt förbannade på sin nyfikna kompis :-)))

Efter skogen kom vi ut på gärdena och Wilda fick fnatt i vanlig ordning:



När vi kom in var jag så frusen att jag tog ett långt, hett bad. Fast badrummet är varmaste platsen i huset och Wilda tycker alltid att det är väldigt varmt inomhus, så var hon så söt och låg nedanför badkaret hela tiden och vaktade sin "mamma".

På tv:n är det bara skit, Mikael snarkar som vanligt i soffan, så jag tror jag tar kvällskisseturen redan nu och går och lägger mig med min Soduko-tidning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0