Fästingar, dessa förbannade odjur!

Var i den ultimata svampskogen igår. Blandskog, mossa, gamla förmultnade trädstammar och gläntor där solen kommer ner. Och inte en enda kantarell...

Däremot fästingar förstod jag när vi kom hem. Först plockade jag 18 stycken som kröp på Tindra. Sen 2 på mig. 5 kom krypande på golvet och sen på Wilda hittade jag 28 stycken som kröp! Radade upp alla (efter att jag mosat dem) på golvet så jag kunde räkna. 

Sen ringde jag pappa och pratade ca 10 minuter, under den korta tiden kröp ytterligare 4 stycken på mig. Innan jag gick och la mig kollade jag Tindra igen, då var det 4 som hade bitit sig fast. Och Wilda skakade på huvudet så då kollade jag henne en gång till och hittade 2 till i pannluggen och 1 som kröp på golvet.. Idag satt 2 på Tindra och 3 på Wilda.

EFTER 1 TIMMA I SKOGEN HADE VI MED OSS 69 STYCKEN HEM !!! SOM JAG HITTADE ALLTSÅ !!!

Den skogen åker vi inte till igen!

Kommentarer
Postat av: Helen & Leon

Men fy!! Helt otroligt.. Inser hur glad jag ska vara för Leon (eller jag) har aldrig några :-o

Trevlig helg önskar vi er :)

2010-08-27 @ 08:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0