Midsommardagen

Vaknade tidigt och gick en sväng uppe i parken. Skönt att inte ha "firat" midsommar, utan vakna och må bra :-))   

Åkte till Marianne på e.m. och tittade på Bäbisarna. Gud vad utvecklingen går fort. 6 dagar sen jag såg dem sist. Nu har alla öppnat ögonen, morrar och försöker göra små skutt. Den ena tiken anföll både syskon och en filt, morrade högt och gjorde små försök att kampa. De är nu 3 veckor! 

Sen åkte vi till Mogetorpskogen för att spåra. Gus, Kjell, Anna-Karin och Torbjörn mötte också upp.     Båda töserna gick jättebra på varsitt apellspår. Tindra lugnt och metodiskt som vanligt. Wilda plöjde fram, nitade vid varje apport, och både hon och jag var helt slut efteråt! 

När alla vilat sig gjorde vi en budföring med Sture som mottagare. Första sträckan var en 10-poängare, men andra gjorde Wilda en extra tur och kollade "sitt" spår en gång till. Sen kom hon och satte sig så snyggt hos mig igen. Skitunge... 

Borde gå och lägga mig tidigt ikväll, men jag är inget trött. Ska vara i Mantorpsskogen imorgon bitti 8.30. Vi är ju många i sökhunds-gruppen nu så det kommer att ta tid. Därför ska vi träffas extra tidigt, eftersom de räknar med 26 grader varmt imorgon på dagen. Måste komma ihåg att packa extra många vattenflaskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0