2 x träning på samma dag

Idag har vi faktiskt varit på klubben 2 gånger! Fick först med mig hussen ut. Inte vanligt ska jag säga Er. Det har varit jättefint väder idag så det kunde han inte skylla på. Och jag gnäller över att han aldrig visar nå't intresse för vad jag och hundarna gör. Därför kände han sig nog mer eller mindre tvingad...

Ute på klubben var agilityhindren undanställda, så han fick hjälpa mig att plocka fram och bygga en bana. Allt gick bra med Tindra utom bordet där hon plötsligt inte ville ligga. Mattan var väl kall o blöt. Sen var det Wildas tur. Först körde jag lite linförighet, inkallning och läggande för att få henne mer följsam. Hon blir så sprallig att hon tar hindren som hon vill annars.
Det gick jättebra förutom slalom, den har hon inte fattat än.

Därefter vallade vi en uppletande ruta. Gick inte lika bra idag. Istället för det jag lagt ut hittade Wilda en död skata som var MYCKET roligare att först leka med och sen äta upp!

Vallade en ny ruta istället för att slippa få både henne och Tindra att fastna på fjädrarna istället för att leta. Skickade Wilda 2 gånger och nu gick det bättre, hon arbetade metodiskt och kom in och lämnade av !! Sen skickade jag Tindra som gick rätt ut till handsken och letade godis...

Ikväll var det dessutom öppenträning. Tindra fick vara hemma. Skönt att bara ha en hund med sig att koncentrera sig på. Det var bara 5 stycken där. Blev sådär med träningen, Wilda hade ingen lust. Men hon grep apporten iallafall. Läggande och ställande under gång gick mycket bra. Men för övrigt var hon seg. På inkallningen satt hon bara kvar och tittade på mig... Hade nog räckt med dagens träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0