Dagens spår

Idag åkte jag till Mogetorp och la 2 spår. 3 apporter på Tindras och 5 st på Wildas. Medan spåren fick ligga åkte jag vidare till Marianne och tog en fika. 2 timmar senare var vi tillbaka i skogen och först ut fick Tindra gå. Lugnt o metodiskt som vanligt och markerade alla men genade i en vinkel.

Wilda har inte fått spåra på så länge så hon var helt stollig. Ringade och stannade och hoppade runt som en förväxt kanin :) men hon tog 4 av 5 apporter iallafall. Den hon missade var en plastkork så det får väl räknas som OK.

Gick en sväng i skogen efteråt och hittade ganska mycket trattisar. Får bli till middag imorgon för idag hade jag redan förberett kräftsoppa.

Imorgon ska jag skjutsa Christian till veterinären, Knut ska röntgas fram igen eftersom han varit så mycket halt. 


 

Förberedelser inför spårning




Promenad efter uträttat arbetet



Wilda i kantarellskogen...
                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0