Misslyckad spårning

Åkte upp mot Garphyttan igår för att hitta lite nya spårmarker. Gick ut ett kortare till Tindra och sen ett  1 km till Wilda. För att få henne att bromsa la jag ut många apporter. På bådas spår la jag ett gömt ben som slut. Blött och eländigt var det en bit in i skogen och överallt breda, vattenfyllda branddiken. Naturligtvis plumsade jag i på ett ställe så vattnet gick över stövelskaften...

Tänkte först ta ut Tindra så att hon skulle vara trött och lite lugnare i bilen när det blev Wildas tur. Wilda hoppar aldrig ur bilen utan ett "var så god" men då gjorde hon det.

Totalt stendöv för min inkallning rusade hon ut i sitt spår, runt hela och åt upp sitt ben. Fortsatte sedan över vägen och tog även Tindras spår och ben.

En styck sur matte, en förvånad liten Tibbe och en överlycklig Bouvier blev resultatet av gårdagens spårning!!

Och vem kan vara sur länge på en överlycklig Bouvier... :-)))


Kommentarer
Postat av: mona

Snacka om spårmotivation ! :)

2010-10-31 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0