Nu är vi på G :)

Var på allmänträningen igår kväll med Wilda. Hon var riktigt alert så det var kul. Men jag har svårt att vänja mig med klickern. Pernilla, som vi hade som instruktör på valpkurs och lydnadskurs, föreslog att träna apporten med bara röstberöm. Så jag provade på båda sätten igår, och jag tror att rösten passar oss bättre. 

Idag har jag varit privattaxi åt Christian som har kastrerat Max. Vi lämnade in honom vid 12 och sen hämtade vi kl 15.00. Allt hade gått bra.

Däremellan hann jag vara på klubben tillsammans med Sture och Kjell. Fortsatte med apporten, körde sen lite agility, en platsläggning och så fick Tindra träna på att klättra på stegen. Gick utmärkt, det är inte mycket hon bangar för, förutom raketer... lilla stumpan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0