Spår, kantareller och ny medicin.

Igår hade jag en låååång och härlig dag i skogen! Först träffades spårgänget i Mogetorp. Vi var 7 stycken och när alla gått ut sina spår tog vi en fika:



Först gick jag med Tindra, med bra resultat. När jag sen skulle gå med Wilda bad jag Marianne att hålla Tindra. Hon ylar så annars när hon lämnas ensam i bilen. Wildas spår gick först på ena sidan en skogsväg och sen över vägen och fortsatte i skogen. När vi kom till slutapporten frös Wilda plötsligt i steget. Först tänkte jag på älg, men sen fick jag se nå't grått som for fram i vårt spår på andra sidan vägen.

Det var Tindra som slitit av kopplet, stuckit från Marianne och spårade upp oss :) skitungen, gissa om hon var trött sen. Dessutom såg njag massor av kantareller när jag gick ut spåren. Så när vi var klara och de andra åkte hem, blev jag kvar i flera timmar till. Och som jag plockade !! har aldrig sett så mycket svamp förut på ett ställe:



Jag satt till sent inatt och rensade...

Idag har jag äntligen varit hos hudläkaren. Tyvärr trodde hon inte strålningen som de pratat om skulle hjälpa när hon fick se hur jag ser ut i händerna och under fötterna. Istället ska jag äta cellgifter, vilket känns mindre kul. Får väl ge det ett försök och sen utvärdera resultat kontra biverkningar och hålla tummarna för att jag inte tappar håret, mår alltför illa etc.


Kommentarer
Postat av: Barbro

Vilket lass med svamp!! Ser riktigt gott ut men vilket jobb att rensa, jag tror att både du och hundarna sov gott efteråt

2010-10-14 @ 18:19:25
Postat av: Åsa

Oj vilket svampberg :) Jag hittade fotona från RM:et. Härliga bilder! Det var kul att träffas! Finns ju inte så många aktiva bovve-ägare här nere i skåneland (i alla fall inte tävlande bruksfolk)

Kram Åsa & hundar

2010-10-16 @ 18:12:12
URL: http://www.capillatus.blog.se
Postat av: Svar till Åsa

Hej på Er! Ja det var jättekul att träffas på RM'et.Hoppas jag kommit längre i min träning med Wilda så att jag vågar anmäla mig till nästa år :)

Kram från Pia



2010-10-17 @ 12:09:14
Postat av: Svar till Barbro

Ja, gissa om vi var trötta! Först var vi i skogen i 5 timmar och sen satt jag i 3 timmar och rensade och förvällde. Men kunde inte låta bli att åka ut och plocka mer :) så i onsdags var vi på samma ställe och jag plockade lika mycket till!

Kram från Pia

2010-10-17 @ 12:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0