Bilservice - hur betala?

Som jag skrev åker jag ner till Mariestad på måndag. Vi lämnar fortfarande in bilen därnere när den ska servas. Dels eftersom vi köpte den av Ronny och dels får vi bra rabatt så det är billigast för oss.

Ringde ner igår för det är dags för 10000-mila servicen. Fick tid på torsdag morgon. Undrade vad det skulle kosta - 3000 kronor! Och då är det ändå "billigt" för jag kollade med Honda här i Örebro och de tog 5700:-

Men frågan är: Vart faan ska jag få dem pengarna ifrån?

Man får dela upp betalningen räntefritt på 4 gånger, men det blir ju ändå 750 kronor i månaden i 4 månader.
Vi ligger precis på marginalen varje månad för att klara räkningarna. Sen har jag lånat 1000:- av Johanna jag vill  betala tillbaka så fort det går, annars känns det inte bra och så försöker jag lägga undan för att kunna röntga om Wildas höfter.

Funderar ibland på att sälja bilen. Men jag är så otroligt nöjd med den! Jag sitter jättebra i den jämfört med de vi haft tidigare, då jag fick ont redan efter ett par mil. Och den är perfekt för hundarna samt relativt billig i drift.
Vill inte göra mig av med den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0