Fortsättning på förstoppningssnacket...

Idag har inte Wilda spytt! Hon väckte oss kl 8 i morse och ville ut. En liten hård klutt och sen lite mer som var löst och gult, all rapsolja kanske?

Åkte till apoteket så fort de öppnade och tryckte i henne 40 ml paraffinolja o en msk torrfoder som fått ligga i blöt under natten. Det fick hon behålla!

Har fortsatt ge en msk mat nu varje timma och "ta i trä, peppar peppar, tvi tvi tvi" och allt annat skrock man kan säga ... hon äter det hon får och inget kommer upp.

Men hjälp vad hungrig hon är nu. Förföljer mig vad jag än gör här hemma och när jag äter försöker hon äta ur munnen på mig :)
På middagspromenaden dök hon in i en buske. Jag hörde hur det krasade i munnen på henne när jag drog ut henne därifrån. Bände upp käkarna och krafsade ut en näve kräftskal !!! Inte den bästa dietmaten *skratt* hoppas hon inte hann svälja nå't.

När Mikael och Liam kom hem från fiskeresan uppe hos farfar hade de 8 stycken stora öringar och en stor kasse kantareller. Vilken lyx! Idag har vi ätit tortellini med kantareller och köttbullar till lunch. Mmmm...så gott.

Nu är det dags att ge Wilda en mumsbit igen och sen en liten promenad. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0