Har pratat med veterinären idag.

Efter att jag skrev igår så hann Wilda kräkas rejält 2 ggr till. Natten var lugn. I morse kände jag efter i ändtarmen och där fanns en del stenhårt, så jag tryckte in avslappnande salva. Lite, lite stenhårt kom ut på morgonpromenaden, och jag var överlycklig...:) men 1 dl nötfärs till frukost kom upp som en katapult.

Ringde vetten och rådfrågade. Eftersom hennes allmäntillstånd är bra och ingen temp tyckte de att jag kunde avvakta lite till. Ca 1 matsked uppblött mat varannan timma ska hon ha och inte fri tillgång till vatten. Sen rekommenderade de att jag skulle köpa paraffinolja som är mer effektiv än matolja. Så det åker jag till apoteket imorgon och köper.

Har ingen bil hemma idag, Mikael o Liam är i Dalarna och fiskar. Vi har inget apotek nära så det får vänta till imorgon.

Om det fortsätter likadant trots det måste hon in på röntgen. Det kan ju vara nåt hon satt i sig ute som sitter på tvären någonstans i början av tarmen. Då är det bara operation som gäller. Hoppas inte !!!

Idag, när jag varit ensam hemma (skönt...) så har jag skurat mattor efter Wilda, städat altanen och plockat in i förrådet inför vintern, tvättat 3 maskiner, gjort iordning det sista höstpysslet i trädgården och varit ute med töserna. Känns skönt!

Så nu tänkte jag sätta mig till ro och titta på Morden i Midsommer som jag spelade in igår. Trodde jag... vad surt, jag hade spelat in från fel kanal. Får väl slöglo på nå't annat. Typiskt mig!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Om det strular med paraffinet så har jag nästen en halv flaska här hemma. Kolla apoteket i Marieberg, där köpte jag mitt till Holger.

2010-09-13 @ 23:55:56
Postat av: Anonym

Tack för tipset!

Jag fick tillgång till bil o de hade det på USÖ så nu har jag tryckt i henne 40 ml.

Kram till Dig / Pia

2010-09-14 @ 15:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0