Idag ska Wilda klippas

Idag är Wilda trött och har inte bajsat. Pratade med Marianne förut. Hon sa att eftersom Wilda inte ätit så mycket finns det nog inget som ska ut än. Så länge som hon inte börjar kräkas igen eller verkar ha ont behöver jag inte oroa mig. Fast det gör jag nog ändå  ... lite.

Nästa helg ska jag ställa henne i Linde ifall hon kryat på sig och verkar orka med det förstås! Ska åka ut till Fingerboda i e.m. så Marianne får klippa henne. Då kan hon också kolla vad hon tycker om hennes allmäntillstånd.

På måndag åker jag ner till stugan om inte Wilda blir sämre förstås. Ska bli så skönt! Jag brukar ta en "höstretreat" där alldeles ensam på hösten, när pappa o Birgitta flyttat in till stan. Det är så mysigt att lufsa runt där i skogen, bara jag o hundarna. Fixa mat när man är hungrig, inga tider att passa, plocka svamp, tända en brasa i kaminen när det blir kväll och bara få tid till sina egna tankar.

Och naturligtvis få tid att träffa Johanna under en vecka!

Pappa fattar inte nöjet i det :) På hösten är det enligt honom bara kallt och mörkt, utedass o inget vatten. Och visst, man skyndar sig lite när man sitter på dasset och visst, klockan 19.00 är det verkligen kolmörkt därute. Men det är ändå mysigt och SKÖNT !! 

Förra året när jag o Mikael hade det trassligt så bodde jag där hela oktober. Då var det kallt. 12 grader i stugan, men kaminen och raggsockarna värmde...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar jag också hade en retreat-stuga som din. Man behöver få tid för sig själv ibland.

Kram

/Anneli

2010-09-17 @ 20:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0