Blodspår idag!

Åkte till skogen idag och la två blodspår med rådjur som slut. Så himla skönt att börja komma igång efter lång vinter. Men det är allt mycket snö ännu i skogen. Gick ner mig och satt fast upp till låret på flera ställen och pustade som ett ånglok när spåren var lagda.

Men det är konstigt för sedan när man går efter hundarna i linan hinner man inte känna att man blir trött. Märkte inte alls att det var jobbigt då :) bara häftigt att se hur  koncentrerat de jobbar!
Och vilken glädje när de hittar bytet !!! Båda bar sina skanker tillbaka till lägret och fick mumsa en stund...

...sen slängde jag iväg godis och när de sprang iväg på det gömde jag undan benen i en kasse. De brukar inte må så bra om de får i sig för mycket... och mycket riktigt så spydde Wilda sedan. Men då var hon tillfredställd av att få ha jobbat lite, så det fick det vara värt :)



Glöm att Du får röra mitt byte !!



Här snackar vi stolt jägare va ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0